And action

15 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag ging het opstaan allemaal wat moeizamer de vermoeidheid begint een beetje toe te slaan maar we krijgen vernieuwde energie want de zon schijnt!!!!
Vandaag gaan we naar de universal studios dit park bestaat uit twee delen : island of adventure en de universal studios.

De ruimte die deze parken hebben is een stuk beperkter dan de disneyparken maar ze gaan hier slim met hun ruimte om en we staan dus in mega grote parkeergarage's. Met roltrappen en rolbanden kom je bij de citywalk aan, het gebied voor de parken met heel veel winkeltjes en restaurantjes. De sfeer is gezellig en druk en super levendig! We beginnen met island of adventures hier zitten de grotere achtbanen, het marvel gedeelte, popey sinbad en de dino's van jurassic park. We beginnen met een opwarmertje in de dr. Doom een vrije val naar beneden met een hoop mist en rookmachines.

Vandaag is echt een super dag wat weer betreft en dus is het tijd voor verkoeling. Er zijn 3 waterattracties in dit gedeelte dus genoeg om uit te kiezen. we gaan voor de eerste de beste attractie die we tegenkomen :popey en blutus. De waarschuwing vooraf you will get soaked ja daar hebben ze gelijk in!niet zo zeer van het ritje in de ronde bootjes als wel van de watervallen en de spuitgevalletjes aan de zijkant. Droog blijven is geen optie en dus zijn we serieus doorweekt! er is echt geen stukje stof van onze kleren dat nog droog is!
Gelukkig schijnt het zonnetje en drogen we redelijk snel op, voor ons even geen waterattracties meer!

Via dinoland, ziet er echt super goed uit!mega t-rex en de poorten uit de film van de ingang zijn helemaal nagemaakt, komen we aan in hogsmeade en WOW!!!! Als hp fan is het echt ongelofelijk om te zien hoe echt alles lijkt! Het kasteel de winkeltjes, er is butterbeer kielywater en olivanders wandshop.
Het kasteel heeft een achtbaan binnenin waarbij je je spullen in een kluisje moet achterlaten. Eerste periode gratis daarna moet je betalen gelukkig is de wachtrij niet heel erg lang dus let's go! Super super balen dat ik zo netjes de regels opvolg en mn telefoon niet bij me heb want het kasteel is echt ongelofelijk mooi en alles en iedereen maakt foto's behalve deze dombo!

Na alle indrukken van dit eerste gedeelte gaan we met de hogwartsexpress naar station 9 3/4 en diagon alley ontdekken in het andere park. Wederom WOW!!! Ook hier lijkt alles zo regelrecht uit de film te komen zo bizar echt!

In de universal studios zijn niet heel veel achtbanen te vinden maar meer op films gebaseerde attracties met 3d en 4d. Laten we beginnen met wat aliens afslachten in MIB. Het staat nu 0-4 dus wederom een kans voor syllie om de vernedering iets minder erg te maken. Tja helaas voor haar maar ook hier is marina gewoon onverslaanbaar mijn score is zo hoog dat het kindje dat naast syllie zit helemaal verbaasd is over mijn score... how did she do that?! Tja gewoon schieten schieten en nog eens schieten.

De enige achtbaan in het park is er 1 die een beetje is in de style van de baron. Syllie heeft helaas last van een beetje hoofdpijn en wil toch eerst even afwachten wat de echte achtbanengek ervan vindt.... dus daar staat marina dan helemaal zielig en alleen in de single rides lane best ongezellig zo! Maar de rit maakt het helemaal goed front row lekker muziekje erbij en een geweldig uitzicht! Een absolute aanrader om te doen

Tijd om maar weer eens wat energie op te doen op naar city walk voor een hapje eten. We hadden allebei zin in pizza maar eindigen toch bij antojitos mexican food en damn wat een goede keus. De guacemole wordt vers aan je tafel gemaakt en die is gewoon om je vingers bij af te likken. De bak tortillas die je erbij krijgt is genoeg voor 6 personen en dat is alleen nog maar het voorgerecht

In rap tempo komt onze hoofdmaaltijd al en ook die zijn gewoon zo super lekker. Helaas zijn hier ook de porties weer mega groot en krijgen we niet alles weggewerkt dus daar gaan we weer met een doggy bag vol guacemole en tortilla chips de deur uit!

Voor vandaag zit het er weer op tijd om naar huis te gaan morgen vroeg op om de attracties te doen die we vandaag nog niet gezien hebben.

To be continued

Syllie en marien

1. Jannie sol:
    15 augustus 2015
    Ik hoor het al echt een park voor mijn persoontje, dus niet. Maar gelukkig houden jullie hiervan en kunnen jullie hier volop van genieten.
    Komt het water niet uit de lucht dan zorgen ze er dus wel voor in die parken dat je niet droog blijft.