Bring the magic back

16 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

We hebben nog 2 dagen over hier in Orlando en nog 2 dagen entree tot disney dus daar gaan we weer!!!
Helaas voor ons is het weer nog steeds dramatisch en als we s'morgens de deur open doen zien we alleen maar een heleboel regen, zwart grijze lucht en een boel lichtflitsen en gedonder. Zwaar deprimerend dit weer als je naar Florida gaat verwacht je zon en aan het eind van de dag een tropisch donderbuitje, maar de hoeveelheid regen die we hier gezien hebben het zou zo Nederland kunnen zijn! Wat het dan nog net even wat erger maakt is al die plaatjes op fb van nederland waar mensen in de zon op t strand liggen, de bbq aan hebben of genieten van een terrasje zo frusterend! Maar goed never mind we laten de pret niet drukken!

We zijn wel enorm gesloopt van de afgelopen dagen en dus doen we het deze ochtend iets rustiger aan. Chillen nog even lekker in ons bedje, maken een ontbijtje en kijken nog een paar afleveringen back to back van supernatural! ( syllie heeft er weer een nieuwe serie bij om te volgen!)

Het lijkt er buiten wat beter op te worden er komt zelfs soms een klein beetje blauw tussen het grijze wolkendek tevoorschijn. Dus snel de deur uit vandaag gaan we beginnen op dinsey downtown. Hier is de disney world store, winkeltjes restaurantjes en uiteraard een starbucks!

Onderweg hebben we een noodstop moeten maken voor een verkeerslicht waarna onze auto is gaan piepen dat de druk in de banden te laag is.... gelukkig staan we geparkeerd in een garage dus als we terugkomen en een band moeten wisselen staan we droog!

Aangezien we wel een opkikkertje kunnen gebruiken snel naar de starbucks voor een koffie en een warme chocolademelk. Na deze heerlijke warme versnapering is het tijd om te shoppen! Toch wat minder dan gedacht, het gebied is ook nog volop in ontwikkeling en is helaas pas in het voorjaar van 2016 klaar. Reden om nog een keer terug te gaan

Winkel in winkel uit genoeg ideetjes opgedaan om kadootjes te scoren, maar eerst nog even wat winkeltjes in het park bekijken. Voordat we onze aankopen gaan doen. Tussendoor even proberen stiekem een kadootje voor syllie te kopen, helaas komt ze sneller terug van de wc ( had gezellig een kotser naast dr in het hokje )dus gesnapt. Ach nou ja dan maar meteen geven dat kadootje.

Vanavond doen we een hapje eten in crossroads @ house of blues. Marien gaat voor een typisch amerikaans gerechtje grits met een shrimp prutje en syllie gaat voor een pasta primervera. Smaakt weer heerlijk, helaas zijn we een dagje te vroeg want morgen treedt colbie caillat op

We laten de auto op down town staan en gaan met het disney busvervoer naar het magic kingsdom, hebben fastpassen voor de licht en vuurwerkshow van vanavond. Met de bus en de monorail staan we in een kleine 20 minuutjes in het park, via een dtour door een dinsey resort .
Precies op tijd voor de show mogen we de speciaal voor fast pass geselecteerde ruimte in en hebben gewoon echt een super plekje!! Het weer is ons eindelijk gunstig gezind en vanavond geen regen tijdens de show dus we genieten volop van de show en het knalvuurwerk!

Na de show nog een poging om wat winkeltjes in te gaan maar hier is gewoon geen komen aan... het ziet gewoon zwart van de mensen.... op naar de uitgang dan maar. We nemen eerst de boot naar het resort damn wat ziet dat er goed uit daar willen we als we later groot zijn ook slapen!!

Met 1 van de 350 bussen die alleen voor disney rijden gaan we terug naar down town naar onze toet. Gelukkig geen lekke band auto piept nog wel maar goed we kunnen weer naar huis. Onze laatste nacht in Orlando is alweer aangebroken morgen nog 1 dagje magie en dan door naar tampa!

Sweet dreams syllie en marien

1. Anke:
    16 augustus 2015
    Wauw klinkt heerlijk!! Behalve de regen dan. Maar geniet toch maar! Idd jammer. Colbie caillet is leuk! Geniet nog van de laatste daagjes en als je terug bent wil ik ALLES horen en ALLE foto's zien!!!! Love you!
  2. Jannie sol:
    16 augustus 2015
    Volgende keer een paar maanden vroeger gaan, in maart of april.