Take two

15 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Daaaaaaaaar gaan we weer! Dag twee naar de universal studios dit keer zijn we goed voorbereid en nemen we een extra setje droge kleren en slippers mee

Aangezien de wachttijden hier nogal kunnen oplopen, hebben ze hier een expresspas die bij best aardig wat attracties gebruikt kan worden. Op het bordje bij de kassa staat dat ze voor 2 parken 60$ zijn, oké het is een uitgave maar als we daardoor alles kunnen zien. Bij de kassa aangekomen verteld het ietswat onduidelijke en niet verstaanbare meisje mij dat het dan op een totaal van 225$ per persoon komt

Stelletje idioten zo duur waren onze kaartjes voor 6 parken samen, echt bizar duur. Dus dan maar gewoon in de rij staan is goed voor de kuitspiertjes! We beginnen met de waterattracties dan hebben we die alvast gehad. We zijn uiteraard compleet doorweekt na 2 ritjes dus daar staan jut en jul dan in een wc hokje zich om te kleden. Al zeg ik het zelf wat een briljant idee was dat van ons

Zo weer helemaal schoon en droog op naar de volgende attractie. Syllie blijft even op het plein in hogsmeade zitten genieten in de schaduw terwijl marien de drakenachtbaan gaat betreden. Van alle achtbanen tot nu toe is dit wel echt de leukste voor de durfallen onder ons!
Ook vandaag weer de hogwarts express naar het andere park gepakt. In diagon alley zit er In gringotts een achtbaan/3d attractie. Deze attractie is ook weer mega goed nagemaakt blijft verbazingwekkend! De attractie is erg leuk gedaan maar we willen toch liever gewoon een achtbaan en niet alleen maar van die 3d avonturen we worden er allebei echt een beetje misselijk van

De wachttijd van escape from gringotts was iets langer dan verwacht dus inmiddels is het na 3en en heeft syllie serieus last van knorrels. In the leaky cauldron genieten we van een typisch Engels gerecht : fish and chips.

We hebben weer wat energie dus klaar voor de volgende attractie : the minions!!!! Damn.... wachttijd 80 min... ach ja hier hebben we de laatste dagen voor getraind dus moet goed komen. We hebben nog 2 flesjes water uit de vriezer brengen even wat verkoeling maar na een uur is het ijs toch echt compleet gesmolten en kookt het water bijna....
Na ruim anderhalf uur wachten mogen we dan eindelijk de attractie in en heel eerlijk gezegd.... hij valt een beetje tegen vooral voor de tijd dat je staat te wachten. Maar goed we kunnen hem van ons lijstje afstrepen!

Het zonnetje schijnt er is een stukje gras dus plof daar liggen we dan onder een palmboompje in het zonnetje in een pretpark! na wat vitamine D te hebben opgedaan en de beentjes wat gestrekt te hebben kunnen we er nog even tegenaan!
Alle attracties hier zijn vernoemd naar films echter syllie heeft er serieus geen een van gezien erg lastig om alle films even kort samen te vatten maar goed met mijn beperkte filmkennis moet ik het toch maar blijven proberen.

Bij het verlaten van de mummy returns komen we precies op tijd voor de parade! Ondanks dat we echt last minute zijn aankomen lopen hebben we een super plekje weten te bemachtigen en stoppen de minions voor onze neus! oke het is geen disney parade maar ze doen het leuk!

Als afsluiter gaan we, dit keer met zn 2en, in de rip ride rockit achtbaan! En het geluk is aan onze kant we zitten voorin!!! Op de beats pump it van the black eyed peas storten we naar beneden en het uitzicht bij de ondergaande zon is echt amazing!

De schemer is inmiddels over het park gevallen en de straatjes zijn allemaal super leuk verlicht en toegegeven sfeer kunnen ze hier wel maken. We gaan nog snel even naar the simpsons the ride wederom een 3d attractie Erg grappig om in het spelletje wat ik al 3 jaar speel te zitten!

Als afsluiter op deze avond kijken we naar een groot scherm geprojecteerd op een waterval waarbij allemaal verschillende filmscenes voorbijkomen en uiteraard weer een knallende vuurwerkshow!

Na dit spektakel is het afgelopen voor vandaag en begeven wij ons via de candy store waar we ons zelf nog even trakteren op 6 blokken fudge

Gesloopt en onder begeleiding van een mooie lichtshow ditmaal van al het onweer komen we aan in ons hotel en storten we neer op onze bedjes. Genieten van een welverdiende nachtrust!

The end!

Syllie en marien
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade