Flipper,willy and friends.

13 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag wat extra energie bij het ontbijt naar binnen gewerkt met het homemade breakfast by Sylvia!(heerlijke bagel met een gebakken eitje)
Nu geen magie maar op naar willy en flipper: seaworld it is! Het weer is vandaag.... drama.... het begint niet eens droog het is grauw en regent gewoon al de hele ochtend.
Na het bekijken van de placemat ( de plattegrond en showtijden staan hierop heel handig formaat om mee rond te lopen) gaan we op naar onze eerste show met de zeehonden en otter. Op zn typisch Amerikaans over de top een show waarin de otter de show steelt en we blij zijn dat we onder een afdakje zitten en niet in de soaked zone zitten!

Van de zeehonden door naar de grootste en meest indrukwekkendste beesten van het park orka's al noemen ze ze hier shamu's. Bizar om te zien hoe zulke beesten afgetraind kunnen worden om bepaalde trucjes te doen.

En meteen door naar de volgende show het weer wil nog steeds niet en zo zitten we toch nog een beetje droog. Maar eerst even wat warms te drinken halen want van al dat stilzitten en regenen wordt je niet heel warm zelfs niet bij 25 graden ;) gelukkig hebben ze hier een koffietentje dat proudly serves starbucks. Tja het mag dan het starbucks logo op de deur hebben maar syllie had een beker vol schuim en een drupje koffie en marien een beker tja hoe te omschrijven..... de meest ranzige chocolademelk ever.... dag dag 4$ zo de prullenbak in!

Nu is het de beurt aan flipper en zijn vriendjes: ze vertellen het verhaal van een meisje met de allermooiste naam ;) marina.
De show is echt super niet alleen dolfijnen maar ook vogels en papegaaien komen voorbij. Verder nog een hoop acrobatische hoogstandjes vanaf trapeze met super duiken en vluchtelementen. De beste show tot nu toe!
Na deze 3de show hebben we alle grote shows gezien en is het tijd om diertjes te kijken en adrenaline op te wekken in de achtbanen want hier kan een dierenpark niet bestaan uit alleen dieren en shows nee overal moeten achtbanen bij!

Helaas is de kraken dicht (ziet er erg leuk uit!) Dus op naar de manta. Syllie slaat hem voor deze ene keer even over want het waren geen 'gewone' stoeltjes. Je hangt namelijk horizontaal in de stoeltjes (hangt niet heel erg lekker als je wacht op vertrek van de achtbaan). Al met al een rare gewaarwording als je dan recht omhoog gaat en je alle mensen onder je ziet lopen. Blij dat syllie hem niet gedaan heeft want er zaten serieus een paar bizarre bochtjes in maar voor de achtbaan gekken onderons hij was leuk!

Ja hoor daar was ie dan onze vriend de grote gele rakker!! dus op naar de waterattractie waar je je tas moet achterlaten bij een non rider of in een kluisje moet achterlaten verplicht!kost je wel even een dollar en als je langer dan een uur wegblijft dan komt er 3$ bij voor ieder volgend half uur!stelletje oplichters de wachttijd staat op precies een uur dus gaan met de boot! Attractie is leuk gedaan dat moet gezegd worden maar ook hier kom je er soaked uit.... een paar spetters zoals bij de piranha in de efteling kennen ze niet, dus jut en jul zijn weer doorweekt!
We hebben nog niet heel veel diertjes gezien dus op naar de pinguïns helaas kan je niet zo het verblijf in lopen nee je moet eerst in de rij om de attractie te doen voor je eindelijk de pinguïns mag zien. 3D al la ratatouille uit disneyland paris met wat extra gewiebel en gehobbel (we hebben voor de wild ride gekozen) loop je door het leven van een schattige baby pinguïn puck.

Grote vrienden van syllie zijn ook aanwezig in het park en dus op naar de wilde dieren. Via de roggen (wat voelen die toch glad aan) en de dolfijnen komen we bij de alligators. Gelukkig zijn het kleine lieve alligators en dus eigenlijk best schattig om te zien.
Inmiddels is het half 7 en besluiten we dat het tijd wordt om iets te eten. Totdat we ineens van de meneer van de dolfijnen te horen krijgen dat het park niet tot 21 uur open is maar tot 19 oké dan.... fijn dat dat even duidelijk omgeroepen is dus snel naar de shamu's want daar wordt de eindshow gegeven. Helaas besluit seaworld om zomaar 2 uur eerder dicht te gaan en de laatste show is niet de eindshow maar gewoon de 'normale' shamu show die we al eerder hadden gezien beetje een domper op deze dag.

Om de dag dan maar goed af te sluiten een hapje eten bij applebees op aanraden van ilke! En die aanrader was een goeie heerlijk genoten van een heerlijke burger en een quinoa ofzoiets met kip. Applebees is zeker een must go to en we komen vast nog een xtje terug!

Aangezien we vandaag een stuk vroeger thuis zijn dan gedacht gaat syllie nog even chillen in een badje en marien tv hangen en foto's selecteren en overzetten want zitten al op ruim 1200 foto's

That's all for today sleep tight!

Xx sies syllie en marien
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gonnie:
    13 augustus 2015
    gekke Amerikanen, achtbanen in een dierenpark. Maar jullie vermaken je wel....... Stom dat sluitingstijden zomaar veranderen. Nog veel plezier.
  2. Ilke:
    13 augustus 2015
    Syl en marien!!!! Super leuk! Alleen jammer van het weer, maar Apple bees is inderdaad de moeite waard
  3. Ilke: