From south to north

31 juli 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Sorry even een dagje overgeslagen het is zo druk en gisteren zaten we even volledig in onze zenn modus in onze privé  tikihut dat het bloggen er even bij ingeschoten is.

Onze eerste nacht in key largo was werkelijk een oase van rust een groter verschil tussen drukte en rust kun je niet hebben dan Miami beach en key largo! Helaas werd dit perfecte plaatje verstoord door een paar verschrikkelijke muggen en behalve dat die krengen ontzettend jeuken ziet het er ook nog eens verschrikkelijke uit!!! Dat kunnen we nu absoluut niet hebben want syllie heeft welgeteld nog 2 dagen over in Juli om er op haar allerbeste uitzien want volgens de horoscoop uit de Cosmo scoort ze dan de liefde van haar leven! Nou als ie dan ook meteen zo'n leuk huisje in de keys bezit!? ;)

Vandaag hebben we vooral veel kilometers gemaakt we zijn vanuit de upper keys naar de lower keys gereden. Het meest zuidelijkste puntje van Florida milestone 0.0 hebben we gezien, slechts 90 Miles verwijderd van Cuba!

Vanuit key largo is het eigenlijk 1 lange rechte weg....... Heel lang.... En in het begin niet heel erg leuk om te rijden 1) er valt niet veel te zien behalve fastfoodrestaurants om de 100meter en 2) je mag niet harder dan 55 mph zucht! maar gelukkig aan het eind van key largo wordt je als allereerste gewaarschuwd voor overstekende alligators en even later moet je snelheid aanpassen voor de key deers om vervolgens de meest adembenemende uitzichten te hebben. Alle eilandjes zijn als het ware omgeven door aan de ene kant de bay Side het water waaraan de everglades grenzen en aan de andere kant de oceaan Side.  Het is heel bijzonder om te zien hoe het water en de bomen zo in elkaar overvloeien, moerasachtig en mangrove met hier en daar schitterende huizen op de mooiste locaties. De rit was volgens navmii anderhalf uur, maar voelde als 5 uur uiteindelijke hebben we wel echt ruim 2 uur en 20 min in de auto gezeten. :/ dat is het nadeel van rustig rijden en een 2 baansweg.

Key west is dus het meest zuidelijkste puntje van Florida en staat voornamelijk bekend om zijn rust, relax-heid en key lime pie taart!:D. Onze auto ergens geparkeerd (4$ per uur) aan het einde van Duval street de straat in key west. Hier vind je een grote diversiteit aan verschillende winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Aangezien wij na onze lange autorit echt hard toe waren aan voedsel zijn we naar de place to be geweest :Sloppy Joe! Super gezellige bar met veel live muziek en een enorme keus op de kaart! Marini ging voor een orginele Sloppy Joe burger ( gekruid gehakt pretje op een zalig broodje) en syllie had de beste keus gemaakt door de perfecte chicken wrap te nemen  vingerlikkend lekker! Bijgetankt en wel een wandeling door Duval street gemaakt waar  van die leuke oude traditionele huizen tussen de winkels door staan. Enige jammere is dat ze hier allemaal open prullenbakken hebben wat niet een niet heel prettige lucht op levert met deze warme temperaturen, want ondanks de bewolking is het toch ruim 30 graden! Na de wandeling besloten om maar weer eens huiswaarts te keren maar natuurlijk niet zonder key lime pie! Dus syllie even langs de weg even gedumpt om een orginele key lime py te halen voor desert van vanavond!:)

work in progress..... Sorry people moet de post nog even afmaken/bijwerken maar zijn inmiddels in kissimmee met onder Orlando aangekomen en over een klein half uurtje gaan we de deur uit naar Disney World dus deze stuiterbal gaat zich even klaar maken    Voor the magic!!!

To be continued! Syllie en marien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mary:
    31 juli 2015
    Veel plezier in Disney World :D GENIETEN !!
  2. Jannie sol:
    31 juli 2015
    Geniet er van dames niet te veel stuiteren, anders vlieg je een karretje uit.
  3. Gonnie:
    31 juli 2015
    Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Genieten maar, en sla die muggen van je af. Een leuke Amerikaan is niet zo slecht, wij komen wel op visite.