From south to north part 2

4 augustus 2015 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Sorry sorry sorry zo druk en helemaal hyper van alle indrukken van alle pretparken in Orlando dat bij thuiskomst we helemaal gesloopt zijn! Maar let the story continue.....

Syllie wilde graag nog even de anekdote van de kip in key west vermeld hebben.... Dus bij deze;) aangekomen in key west staan we in een drukke smalle straat en schiet er uit een typisch strandhuisje ineens een kip dus ik heel enthousiast: kip! Tja geen idee waarom maar vond het gewoon bijzonder maar syl vond het nogal lachwekkend.....

Zo en nu verder waar we gebleven waren , de terugreis vanuit key west naar key largo leek weer eens veel sneller te gaan dan de heen weg..... Daar hebben we wel vaker last van! Terug op ons kleine plekje hemel op aarde weer terug in de zenn modus en genoten van een stuk key lime pie taart met een zalig kopje thee in onze privé tikihut hut met een geweldig uitzicht over de bay Side. Helaas vinden de mugjes marini erg lekker dus die is maar even naar binnen gevlucht, syllie is nog even blijven genieten van de heerlijke temperatuur en een aflevering Prison break op Netflix.

Na een lange rustige nacht helemaal uitgerust opgestaan om ons klaar te maken voor (helaas) ons vertrek. Aangezien we de reis toch echt andersom gaan afleggen hebben we vandaag een flinke trip voor de boeg. We gaan van key largo naar Kissimmee nearby Orlando een reis van bijna 5 uur. Bepakt en bezakt onze Texas lone star ranger volgeladen en ready voor vertrek. Daar gaan we dan onze oase van rust achter ons latend en op naar de drukte van Orlando!

De keys via de tweebaans weg weer verlaten om langs Miami naar het noorden te gaan. De bedoeling was om via de us1 zonder tol naar het noorden te gaan maar met 2 navigatie systemen tegelijk op je telefoon is het soms lastig om de juiste te selecteren. Dus geen navmii zonder tol maar de Google maps die een half uur sneller is maar wel tol...... Klein beetje bezorgd over de kosten maar goed eindelijk een fatsoenlijke weg en 1tje waar het gaspedaal eindelijk verder ingedrukt mag worden 70mph jeeeeeee eindelijk wat snelheid! De tolweg rijdt echt super en er zijn hele mooie reststops met uiteraard weer alle vaste fastfoodketens in da house! De verleiding natuurlijk niet kunnen weerstaan en een stop gemaakt @ dunkin donuts (weer een voor het lijstje!:)) De buit was helaas een beetje teleurstellend donut en muffin een beetje uitgedroogd en de blueberry icetea was zooooooooooo zoet dat het zelfs voor deze zoetekauwen niet te doen was :/

Reis verliep zeer soepel het was wederom weer 1 rechte weg dus heel moeilijk kan het niet zijn zelfs niet voor jut en jul, muziekje erbij (helaas wilde iPad niet op de radio afspelen dus maar beperkte foute muziek),regenbuitje hier en daar en een hoop groen om ons heen. De tol voor deze bijna 300 Miles waren in totaal 16$ dus al met al is de schade beperkt gebleven.

Aangekomen in Kissimmee snel ons hotel gevonden zit namelijk direct aan de doorgaande weg. Inchecken verliep soepeltjes wat is booking.com toch een super site! Spullen naar boven 3 hoog gesjouwd in een zeer muffige lift. Onze grillplaat maar gelijk even uitgeprobeerd en eenheerlijk geroosterd broodje hamburger gemaakt als late afternoon snack :) Heropgeladen klaar om Orlando te ontdekken first stop: outlet center!!!!

seriously!?!?  OMG wat groot :o het is niet te geloven hoe groot alles hier is en hoeveel mensen hier rond lopen en dan te bedenken dat dit 1van de 3 outlet centers hier in de buurt is, alles is hier bigger en bigger! Teruggaan met lege handen kan natuurlijk niet dus een paar new balance schoenen voor syllie in syllie stylo (zwart en tijgerprintje) en 2 paar voor marien ( all stars en vans).

Vermoeid en voldaan terug naar het hotel maar eerst nog even een pitstop langs de KFC (zit recht tegenover ons hotel) uiteraard niet lopend maar met de auto door de drive thru.(weer 1 voor het lijstje!) Daar zitten we dan om half 11 aan onze kipjes met wedges like real americans :)

Daar liggen we dan in onze eigen bedjes, we liggen allebei in een twee persoons bed :D Tijd voor bed want morgen gaat de wekker vroeg :):):):) dan is het namelijk tijd voor MAGIC KINGDOM.

may all your Dreams com

1. Jannie:
    4 augustus 2015
    Dames jullie hebben straks als je thuis bent zo lang om van al deze indrukken te kunnen na genieten en er komen nog zo veel dagen. Heerlijk voor jullie dat jullie zo genieten.