Let the magic begin

10 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Onze eerste pretpark dag gaat beginnen op naar het magic kingdom! We beginnen vandaag met het 'orginele' disneypark dat in 1971 is gebouwd, inmiddels zijn er 5 parken en is het gewoon een hele stad op zichzelf.
Eigenwijs als we zijn volgen we naffi niet helemaal want tja op de borden zien we het magic kingdom al verschijnen dus dat moet goed komen. Aangekomen op de parkeerplaats is het niet een kwestie van de auto uit en naar het park lopen. Nee eerst wordt je met een treintje opgehaald om vervolgens met de metro naar de ingang te gaan! Het lijkt net of we in de metro richting acta staan!
Eindelijk aangekomen bij de ingang heel blij dat wij onze kaartjes al helemaal in Nederland hebben geregeld, het is namelijk alleen nog een kwestie van onze pasjes (donald en goofy) te laten uitlezen en een vingerafdrukje af te staan en daar gaan we dan we treden het magic kingdom binnen!!!
WOW!!!wat is het gaaf, de sfeer de omgeving de mensen alles is nog een overtreffende trap van EuroDisney (sorry mensen ik ben echt disney fan dus misschien een beetje over enthousiast!) hier word ik nu echt gelukkig van!

We hebben voor vandaag 3 fastpassen geregeld met de super handige app van mydisneyexperience :) waar je ook in het park nog wat aan hebt aangezien er overal gratis wifi is!
Het weer is ons vandaag gunstig gesteld en we hebben gewoon een heerlijk zonnetje met hier en daar een wolkje .
Aangezien het zonnetje burnt besluiten we om daar gebruik van te maken en in splash mountain te gaan wachttijd 80 min.... helaas geen fastpas voor dus daar gaan we dan op naar het trainen van de kuitspiertjes. Heerlijk in de rij mensjes kijken en lijstjes maken de tijd vliegt voorbij en al met al valt het wachten best mee! splash mountain is erg leuk je wordt niet gewoon nat nee soaked en in dit geval syllie got soaked!!

Aan het eind van de middag waren de weergoden ons helaas minder gunstig gestemd en kwam het met bakken uit de lucht..... gelukkig zat er nog een sprintje in de benen dus op naar it's a small world dat deuntje gaat dus voorlopig niet meer uit ons kop...

Voor het diner gaan we naar town square we eten vanavond in het Italiaanse restaurant waar lady en de vagebond een gehaktbal deelde, Tony's Town square restaurant. Blame it on the hunger maar tijdens het wachten hebben we een enorme lachstuip zo erg dat de tranen over onze wangen biggelen. Dat heb je met een eddie en een oma als plaatstoewijzers en 2 niet nader te benoemen personen. Was weer een goede buikspiersessie!

Na het eten richting het kasteel gelopen voor de eerste vuurwerk show van de avond. Helaas geen geweldige spot om de lichtshow op het kasteel te zien maar de vuurwerk show en de overvliegende ziplined tink zien we perfect! Vervolgens een plekje veroverd op main street voor de lichtjesparade! zo leuk en schitterend echt de mooiste parade! Na al deze geweldige indrukken komt er om 12 uur dan toch een einde aan onze eerste dag en is het tijd om terug te gaan richting ons hotel. Deze keer niet terug met de metro en de trein maar voor de verandering terug met de boot. Ja serieus er varen ook gewoon boten van en naar de parkeerplaatsen

Compleet gesloopt aangekomen tijd voor een goeie nachtrust morgen staat namelijk de disney hollywood studios op het programma met onze favoriet the hollywood tower hotel!

Sweet dreams syllie en marien

1. Anke:
    10 augustus 2015
    Wauw meiden. Klinkt zaaaalig!! Ben zo jaloers hihi. Klinkt echt als nen droom! Jammer van t weer maar gelukkig verpest dat de ervaring niet... kusjes