goodmorning sun... oh no rain

26 juli 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Onze eerste echte dag begon al vroeg aangezien we allebei om 4 uur klaar wakker in bed lagen niet zo raar als je bedenkt dat het in Nederland inmiddels 10 uur in de ochtend is. Maar gelukkig zijn wij de moeilijkste niet en hebben we ons allebei nog even lekker omgedraaid
Wekkertje ging vanmorgen netjes om kwart voor 8 want de parkeermeter moest om 8 uur gevuld worden. Gelukkig pakte de automaat de creditcard dus voor 3 uur was de meter weer gevuld.... helaas geen dagkaart verkrijgbaar dus om de 3 uur even een kort loopje naar de parkeermeter.
Tja als je dan toch zo vroeg op bent in je vakantie kun je er maar beter van genieten. De weersvoorspellingen zijn namelijk nogal dramatisch voor de komende week , al mag er van de weervrouw nog wel wat meer regen vallen want dat hebben ze hard nodig , en nu scheen de zon nog lekker dus op naar ons eerst ontbijtje in de zon.
Ontbijtje was echt super lekker, primo market en bar, vers geperste sapjes, vers gebakken brood, tasty koffie en ontiegelijk veel lekkere zoete lekkernijen.
Ondanks de verschrikkelijke weersvoorspelling toch maar naar het strand gegaan want we zijn niet voor niets in miami beach. Als het zonnetje schijnt dan schijnt ie ook meteen goed en voel je hem heerlijk burnen!
helaas voor ons besloten de donkere regenwolken dat het toch ook wel leuk was om ons weer te pesten vandaag..... vanuit het niets stak ineens een harde wind op en werden we gezandstraald op onze handdoekjes. De wind werd ook nog eens vergezeld door regen dus maar weer terug naar binnen.
Alle voorspellingen op alle tv zenders en dat zijn er een hoop hier weten 1 ding zeker het blijft voorlopig nog lekker regenen waar ze hier heel blij mee zijn ( serieus?!?!?) Ons reisplan was om na Key largo , enige hotel dat al vast staat op onze reis om langs de westkust via Naples omhoog te reizen naar Sarasota om via Tampa door te reizen naar Kissimmee en af te sluiten met alle pretparken in Orlando!!
Maar goed er wordt dus heel weinig zon voorspeld dus dit weertype is misschien beter bedoeld om door de pretparken te lopen. Gelukkig alle tijd want helaas was dit weer niet 1 van de beroemde tropische buitjes van een uur.... Beetje zitten puzzelen en zoeken en beslissing gemaakt we gooien onze hele reis om en gaan nu vanuit Key largo tegen de klok in Florida rond.

Tegen de avond werd het gelukkig weer droog en dan is t ook meteen echt super lekker! Temperatuur is heerlijk om bij te lopen en daar gingen we dan collins avenue de andere kant op!. We zitten met ons hotel op 30th street en gisteren richting 40th gelopen maar niet heel veel te beleven. Vandaag dus de andere kant op en eindelijk komen we vanaf 22 street in het miami wat wij voor ogen hebben! Finally vakantiegevoel!!!

Geweldig leuk straatje Spanisch street gevonden in de historic spanic buurt, allemaal spaanse en aan spanje gerelateerde eettentjes en barretjes met een hoop muziek en gezelligheid! Fantastich gegeten bij Oh mexico alleen de portie voor 1 persoon is wel echt MEGA!!! Zelfs marini het vreetmonster moest toch echt gewoon eten laten staan want 9 stukken kipfilet is echt teveel voor one person!

Zo en dat was onze eerste volle dag Miami beach helaas niet het weer dat we gehoopt hadden maar goed dat mag de pret niet drukken!

Adios syllie en marien

1. Gonnie:
    SUPER!!!
  2. Corne:
    27 juli 2015
    Haha klinkt goed..! wel jammer dat je het bij 8 stukken kip moest laten.. veel plezier in de pretparken en een goeie reis door Florida..!
  3. Mary:
    27 juli 2015
    Hebben juliie goed gedaan !!
  4. Sylvia en marina:
    28 juli 2015
    zelfs bij 7en moeten stoppen :0 pretparken gaan we al over 4 dgn heen :):):):):):)