hop on hop off

27 juli 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Voor vandaag staat er weer niet heel erg mooi weer op het programma dus nu we toch aan de andere kant van de oceaan zijn wordt het dan maar tijd om iets te zien van Miami. Met een hop on hop off tour gaan we door heel miami beach, downtown, uptown en alles er tussenin ontdekken.

De auto voor een dagje in de valet parking van het hotel gedaan, want gaat vandaag niet lukken om om de drie uur de meter bij te vullen. Gelukkig net op tijd de auto verzet want ook hier hebben ze parkeerwachters :x

Onze pick up bus rijdt door Miami beach en begint met south beach, het gedeelte waar wij ook zelf in zitten. Het is maandagochtend en dat is duidelijk te merken want serieus om de 100 meter zijn ze weer aan het bouwen aan een nieuw hotel dat de grond wordt uitgestampt. We rijden langs de meeste luxueuse hotels en bizar dure villa's waaronder die van usher! Heb hem op de foto hoor anke!;)

Via de A1A gaan we van miami beach naar miami downtown, hier hebben we werkelijk een schitterend uitzicht over zowel de skyline van miami als miami beach. De camera van miesje komt goed van pas en maakt lichtelijk overuren heb in het eerste uurtje al bijna 150 foto's gemaakt! oepsie

Aangekomen in Miami eerst genoten van een heerlijke blueberry yoghurt muffin met een welverdiende koffie voor syllie. Wachtend in het zonnetje, jajaja hij heeft besloten zich niets van de weersvoorspelling aan te trekken en we hebben gewoon een strak blauwe lucht, op de uptown loop bus. We nemen eerst de bus die door het art deco gedeelte van de stad gaat en het wynwood gebied.  Hier zie je op bijna ieder gebouw muurschilderingen van bekende en upcoming artiesten, galeries op iedere hoek en ook hier een enorme bouwput waar echt de meest grote bouwwerken uit de grond worden gestampt.

Op het beginpunt aangekomen en overgestapt op de city loop, met een ontzettend leuke gids patrick uber gay maar hij weet het wel echt super leuk te vertellen. Via coconut grove daar waar de rich and famous wonen gaan we door naar coral gables. Ontzettend leuke en mooie huizen helaas iets buiten ons budget, het kleinste huisje begint bij een miljoen ofzo.....

Via het Biltmore hotel komen we aan bij de victorian pool, een super mooi zwembad met watervallen en gevuld met gezuiverd drinkwater. Jut en jul zijn alleen heel slim vergeten om een bikini aan te trekken dus helaas geen verfrissende duik voor ons. :(

We vervolgen de bustour en rijden verder om in Little Havana aan te komen. Het is meteen duidelijk dat we hier in de Cubaanse wijk zijn omdat alles maar dan ook alles echt meteen in het Spaans is. Hier hoppen we even van de bus af om het echte gevoel van cuba op te snuiven. Helaas is de walking tour net vertrokken dus we pakken onze reisgids er even bij om zelf even de places to be uit te zoeken. Dit onder het genot van een double cheeseburger en colaatje bij de Mac ( we kunnen onze eerste foute ding te doen afstrepen van het lijstje ;)). Nederlanders die we zijn maken we uiteraard gebruik van de gratis refill en delen we dus 1 large cola en vullen we heel brutaal, asociaal en gierig onze lege waterfles.

Kunnen helaas niet meteen terughoppen op de bus dus nemen even plaats in de schaduw tegenover het dominopark. Het geluid van de klinkende dominosteentjes op de achtergrond, een opgefokte cubaan die temperamentvol z'n punt duidelijk wilde maken aan zn hangjeugdvriendjes ( waar wij gezellig naast zijn gaan hangen) geven ons wel echt het gevoel in Cuba te zijn.

Hoppen weer terug op de bus om de beach loop bus terug naar miami beach te pakken want de zon nog steeds schijnt, dus syllie en marien willen toch nog even genieten van wat zonnestralen en een verfrissende duik in de oceaan.

We gaan niet klagen, want we houden van de zon en hebben echt een super dag gehad maar we hebben streepjes!!! Syllie lijkt net een wielrenner en Marini is op skivakantie geweest.... :/ ziet er heel charmant uit als we onze bikini's aantrekken om te genieten van het avondzonnetje, ach ja hopelijk schijnt hij morgen weer om de lijntjes bij te werken ;)

Wachtend op syllie die er weer eens heel erg lang overdoet om te douchen (Marina nog langer) ;P even snel nog wat acta dingetjes regelen..... wil het eigenlijk niet weten maar goed denial kan niet langer dus toch maar naar mn resultaten kijken. Whahoe een 7 voor diagnostiek, hoppa tentamen in the pocket let's celebrate! :D

Op naar ocean drive voor een hapje en een drankje, Tequilla chicas is the place to be. Super lekker gegeten, nachos vooraf en een paella inclusief hele kreeft alleen de nasmaak was heel bitter..... dumb en dumber waren even vergeten te vragen hoe duur die paella was nou dat hebben we geweten.... :(

Zo dag drie was een dag vol indrukken een hoop zon en ontzettend veel gegiebel. Ons laatste nachtje miami beach is aangebroken morgen gaan we verder met onze roadtrip richting de keys van miami, het zuidelijkste gedeelte van Florida. Jut en jul moeten alleen nog even kijken hoe we dat gaan doen met het inpakken en uitpakken van al onze zooi.... dat is wel even iets waar we beide nog niet aan gewend zijn maar eens kijken of we alles nog in de koffers gepropt krijgen :X

That's all folks syllie en marien

1. Anke:
    28 juli 2015
    Gaan jullie nog steeds de reis omgekeerd doen of niet nu de zon er is? En OMG!!! Het huis van Usher!!! Zalig!!! #zojaloers! Klinkt allemaal heerlijk meiden!
  2. Gonnie:
    28 juli 2015
    Mooie streepjes, die kleuren wel bij. Koffer pakken moet lukken. Doe voorzichtig onder weg. En hopelijk veel zonneschijn.

Xxxxx
  3. Charon:
    28 juli 2015
    Gelukkig dat het zonnetje eindelijk is gaan schijnen! Daarvoor zitten jullie tenslotten in The Sunshine State! ;)
    Gefeliciteerd met je tentamen! Toch niet voor niets geweest die stress de afgelopen week ;)
    Heeel veel plezier nog!

Xx
  4. Mary:
    28 juli 2015
    Leuk hoor al een hoop gezien ): Veel plezier bij de key's
  5. Erik:
    28 juli 2015
    bij welke club voetbalt die Usher ? ik ken hem niet ?