Welcome to miami!!!

26 juli 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Welcome to Florida the sunshine state

ons welkom in Miami was helaas iets anders......precies boven het vliegveld hing een enorme regendeken speciaal op ons te wachten :/

De vlucht van 10 uur is ons en vooral syllie meegevallen, ruime plekken, twee maaltijden en gratis drinken :) en natuurlijk niet te vergeten het tv schermpje in de stoel voor je en al onze eigen elektronische apparatuur :/ time flies when your having fun.

Miami AirPort heeft niet de allure van Schiphol en de aankomsthal was zo lek als een mandje en kon zo gebruikt worden voor een set in een zombiefilm.

De douane ging als een speer een grote vriendelijke echte Amerikaan heeft onze handen compleet ingescand aantal stempels in onze paspoorten gedrukt and have a Nice stay ladies!

Koffers van de band en op naar de volgende horde de rental car ophalen. Met de metro wordt je netjes naar het carservice centrum gebracht. Voelde net of we in de metro in Amsterdam stonden hutje mutje en de regen met bakken uit de lucht.

Auto ophalen ging super makkelijk alleen wel even wachten want tja ik was blijkbaar niet de enige die gevonden had dat alamo een goede en goedkope verhuurder was want damn wat was het druk! In de parkeergarage vertelde de jongen van alamo dat we een auto uit rij 6 mochten pakken, grote zilveren SUV uitgezocht koffers in de kofferbak en toen toch de twijfel dit is niet een auto gelijk aan een Nissan versa. Jongen van alamo maar weer gevraagd wat ie nu precies gezegd had: everything AFTER row 6! Dus hoppa koffers weer eruit en op naar onze ford fiesta uit Texas. Al hortend en stotend de parkeergarage uitgehobbeld. Tja het is toch even omschakelen naar zo'n automaat.

Daar gingen jut en jul de weg op naar Miami beach :) navigatie op de tablet wilde helaas niet starten onze geprinte versie was niet heel duidelijk en op de bordjes helaas  geen Miami beach. Gelukkig een beetje richtingsgevoel van m'n paps geërfd en een zeer flexibele syllie die de telefoon van  de achterbank wist te vissen toch de juiste koers bepaald en op naar het Red south beach hotel!

Na een kort ritje door Miami beach ons hotel gevonden en het laatste plekje in de straat was voor ons :) inchecken ging soepel en de kamer is gelukkig precies zoals op de plaatjes.

Het was nu inmiddels 7 uur s'avonds hier in Miami ( 1 uur s'nachts in Nederland) en dus maar eens op zoek naar een eettentje. Google maps had gelukkig wat suggesties dus let's go outside. De temperatuur is hier nog zeer aangenaam (28 graden) en de regen is gelukkig verdwenen. Dus toch maar even langs het strand en pootje baden in de oceaan :)

Heerlijk gegeten bij een  Italiaan en de eerste echte Amerikaanse maaltijd was een feit : een zeer smakelijke lasagne en een macaroni and cheese :) bijna nog de afwas moeten doen omdat beide creditcards geweigerd werden :o lang leve ATM's die je wel even 5$ extra kosten :/

Na deze dubbele dag toch echt helemaal gesloopt en op naar het hotel voor onze eerste nacht

trusten syllie en marien

1. Gonnie:
    26 juli 2015
    Heerlijk meiden.
  2. Ria van Haren:
    27 juli 2015
    Wauw, wat een start van jullie avontuur.Lees tussen de regels door dat enkele termen al helemaal bekend zijn....damn
    Veel plezier!