Take two!

10 augustus 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Na een kort nachtje ons weer klaar maken voor de tweede dag vandaag staan de disney hollywood studios op het programma! De dag begint prima temperatuur is weer aangenaam warm en een blauwe lucht! daar worden we vrolijk van!!!
Na een korte rit, hotel zit toch echt wel lekker dichtbij de parken, aangekomen bij de studios staat ook hier weer een tram op ons te wachten om ons van de parkeerplaats naar het park te brengen.

De sfeer hier is wederom geweldig het lijkt serieus of we door de straten van hollywood lopen. We beginnen met een show van belle en het beest waarin syllie in vogelvlucht het verhaal voorgeschoteld krijgt best handig aangezien ze de film nog niet gezien heeft!
Ook vandaag hebben we weer 3 fastpassen op ons kaartje en als eerste gaan we naar toy story midway mania. Gisteren heeft marien alvast een voorsprong genomen door te winnen met buzz lightyear's space ranger spin en dus nu de uitgelezen kans voor syllie om gelijk te komen! Oke je hebt fanatiek en je hebt ons.... als een stel wezenlozen schieten we erop los helaas ook deze keer weer verlies voor syllie en dus is de tussenstand voor nu 0-2.

Helaas is het weer ons vandaag een stuk minder gunstig gestemd en het komt vanaf een uur of 11 alweer met bakken uit de lucht heel bizar omdat het nog wel gewoon steeds boven de 30 graden is. Voordeel hiervan is dat we 3 x achter elkaar in the hollywood tower hotel kunnen zonder in de rij te staan. Het is zelfs zo bizar rustig dat we op een gegeven moment maar met zn 4-en in een lift zitten

Vanavond eten we in het 50's prime time cafe en worden we terug in de tijd gegooid. De inrichting komt zo uit de jaren 50 op de tv zijn allemaal oude tv shows van toen te zien in zwart-wit en de regels worden er nog even ingestampt door de ober: moeders wil is wet geen gehuil geen gezeur geen ellebogen op tafel en bordjes leeg eten.
De dessert kaart bestaat uit de meest zaligmakende toetjes en ondanks de enorme porties die we hier krijgen besluiten we om dan toch een keer een toetje te nemen want een mom's favorite chocolate peanut butter layers cake klinkt toch echt te lekker om te weerstaan. Helaas blijkt het formaat van dit toetje ook weer enorm te zijn zelfs als we het stuk delen dus geheel aangepast aan de cultuur hier nemen we een doggybag mee want het is eeuwig zonde om die taart weg te gooien.
Na deze energiestoot wil syllie het nog wel een keer proberen om de score enigszins in balans te brengen en gaan we ons nog een keertje fanatiek uitleven....... helaas pindakaas ook nu weer geen overwinning voor syllie en dus staat de tussenstand na vandaag op 0-3.

Na een korte droge periode van een paar uur hebben de wolken besloten om nog wat meer water op ons neer te laten en nu het niet met bakken uit de hemel maar het is gewoon een complete tsunami die uit de lucht komt. Er zijn nog 2 vuurwerkshows te zien maar het is gewoon echt niet te doen zo hard als het regent.
We besluiten om het park dan maar te verlaten, met achter ons de klanken van let it go en het geknal van vuurwerk op naar de auto en door naar de wallmart aangezien die toch 24 uur per dag open is kunnen we mooi wat inkopen doen om onze koelkast te vullen. Bij het betreden van de parkeerplaats van de wallmart komt de beste boyband ever (volgens Marina dan), overigens gevormd in Orlando, Backstreetboys op de radio wat natuurlijk niet onbenut kan worden gelaten om eens compleet los te gaan!
Na dit heerlijke moment van complete gekheid snel wat inkopen om daarna onze bedjes op te zoeken en ons weer op te laden voor een nieuwe dag!

May all your dreams come true

Syllie en marien

1. Anke:
    10 augustus 2015
    OMG Sillie, cultuurbarbaar. Belle en het beest nog nooit gezien. T is een schande haha! En maak je geen zorgen, met dat soort attracties is winnen van Marina heeeel moeilijk hahaha. Heerlijk genieten!